Alla inlägg den 16 november 2006

Av La Famiglia - 16 november 2006 22:13

Idag har vi återigen haft extern hundvakt. Dagen har enligt utsago förlöpt bra, men kvällen har inte varit lika harmonisk. Ia har varit lite väl bitig. Jag undrar vad det beror på? Jag har ju fortfarande inte kommit på något samband mellan vad vi gör på dagarna och hur hon blir på kvällarna. Möjligen kan man misstänka att hon är understimulerad idag, men egentligen vet jag inte det.Det finns indikationer på att Ia har tappat sin första tand. Man vet ju inte om hon tappat andra tänder tidigare och svalt den, men idag har vi i alla fall för första gången fått se en tappad tand.

Av La Famiglia - 16 november 2006 18:16

Det var länge sedan sommaren tog slut, men den riktiga hösten har ännu inte infunnit sig. Visst är det vackert med de klara färgerna och den höga höstluften i september oktober. Men den sanne höstälskaren nöjer sig inte med sånt tjafs. Näe den riktige höstälskaren får inte feeling förrän dagen är grå, regnet hänger i luften och det är dimmigt!! Nu i kväll är det i alla fall lite dimmigt. Man kan fortfarande se bort till grannen, så mer dimma vill jag allt se innan jag godkänner höstens ankomst. Dagar med riktig dimma är som gjorda för stadsvandringar. I en stadsvandring ingår kafésittande. Man går en liten bit, hittar ett kafé, går in och dricker lite kaffe, pratar några timmar med vännen man måste ha med sig vid dylika vandringar, går vidare till nästa kafé, upprepar proceduern, och efter en fem sex kaféer har dagen gått. Och det är vad jag kallar riktig höst.

Av La Famiglia - 16 november 2006 09:09

I morse föll det sig så att jag gick en morgonpromenad med Ia. Jag skulle gå till jobbet, dagens hundvakt är inte så pigg på promenader och då passade det ju rätt bra att jag tog en hundpromenad. Det är märkligt, när man har varit ute och gått tidigare tycker jag man ofta har mött hundar och deras ägare på promenad, men aldrig nuför tiden. Det är väldigt sällsynt att jag möter en hund när jag är ute och går med Ia. Men oavsett det är det ju ganska skönt att gå en liten sväng i gryningen, och se hur den nya dagen gör entré. Och när man kommer hem gör man sig en espresso, och så har dagen fått en perfekt start. Det enda som saknades var väl möjligheten att åka Vespan till jobbet. Men man kan ju inte få allt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards