Alla inlägg den 2 november 2006

Av La Famiglia - 2 november 2006 22:05

Jag har kommit på att om man i stället för att skriva kommentarer till andras kommentarer på sina egna inlägg, skriver nya inlägg, kommer man högre upp på listan över aktivaste bloggarna, så därför kommer här min kommentar till kommentaren till mitt inlägg om tjejer, hästar, killar och mopeder. Fru Fundersam påpekar att det finns folk som har starkare vilja än omgivningens tryck på dem, som således väljer sin egen väg. Sant, men det kan även finnas dom som är smartare än alla andra. Jag har ytterligare en arbetskamrat som sysslar med hästar. Han berättade för mig att det intresset vaknade i tonåren, när han insåg att ett stall är fullsmockat med tjejer, och som ensam kille blir man hjälte i stallet när man kan bära tunga höbalar och liknande. Han valde alltså hästar och ridning för att det var där tjejerna fanns. Ett skäl så gott som något att välja hästar framför mopeder.

Av La Famiglia - 2 november 2006 21:15

Åter en galen dag, lik de andra i veckan. Två galna barn och en galen hund hemma kan inte bli annat än en galen dag. Det berättas att dom varit ute i galna trädgården och lekt lite i galna snön. I övrigt har det sovits både på för- och eftermiddagen. Nu på kvällen har Ia legat i mitt knä och gnagit på ett ben. När jag la mig ner på golvet la hon sig ner på mig och la benet i mitt ansikte. Det var ju väldigt vänligt, för då kunde vi gnaga i varin ände på benet. Jag vet inte, men jag tror jag är nöjd över att Ia låter mig hålla i hennes ben medan hon gnager på det. Hon är alltså inte ett dugg rädd att jag ska ta hennes ben. Det borde tyda på en viss trygghet. Nu ska vi gå upp till allrummet på övervåningen, dricka lite kvällskaffe och titta på Anders och Måns. I bästa fall kommer Ia ligga i soffan och mysa med oss. I värsta fall far hon runt som en jävla jag-vet-inte-vad, och biter på allt och alla. Vi får väl se.

Av La Famiglia - 2 november 2006 16:59

Det är ju fantasktiskt. Tack snälla bloggagratis.se. Nu kan jag med en enkel knapptryckning se vilka vänner jag har. Just nu har jag 6 vänner. Det är inte illa. Jag tycker dock att man kan vidareutveckla funktionen lite. Lika väl som man med en knapptryckning kan kolla hur bra man ligger till på listan över mest besökta bloggarna, vem som skrivit flest inlägg och vem som har populäraste omröstningen, borde man med en enkel knapptryckning kunna få se vem som har flest vänner. Att ligga högt upp på listan över de mest besökta bloggarna vill man ju.Det skulle säkert sporra till ännu bättre inlägg och mer vänliga ord på bloggen. Men tills vidare får jag manuellt gå igenom alla bloggar för att kolla hur många vänner de har.

Av La Famiglia - 2 november 2006 13:06

Ulmus kommenterade mitt förra inlägg och tyckte att Bluesen hade en given plats bland ämnena som skulle hanteras. Det kan väl vara riktigt, men då kan jag inte skriva om det arbetet på bloggen eftersom jag lovat hålla den Bluesfri. Ska ta det hela under övervägande. När jag började fundera igår kväll kom jag fram till något som kändes så klokt så jag undrade om jag tänkt ut det själv. Jag tänkte att ett riktigt bra studiematerial lär inte bara deltagarna något om ämnet, utan de ska även lära sig något om sig själva. Ta till exempel punken som tema. Man kan lära sig om hur punken uppstod, hur den lät, vilka de mest namnkunniga banden var, och kanske vilken betydelse punken haft på samhälls- och musikutvecklingen. Det är ju gott och väl. Men om man också belyser hur punken uppfattades när den kom och hur den uppfattas idag, jämfört med hur man uppfattar den musikstil som är ny 2006, kanske man kan lära sig lite om sig själv, hur man värderar "den nya musken" och kanske att man inser att musiksmaken inte är tidlös, utan hela tiden sätts i förhållande till något annat. Om det nu är så. Men då har man i alla fall kommit lite längre än att bara lära sig fakta. Vi får se vart det tar vägen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards