Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av La Famiglia - 8 augusti 2007 23:56

En särdeles tråkig dag för Ia. En himla lång bilresa, och sedan en massa regnskurar så man knappt kunnat gå utanför husvagnen. Inte så konstigt att hon hade svårt att komma till ro när vi skulle titta på Poirot på TV. Rastlös och uttråkad hund i en liten husvagn är ingen hit kan jag säga. Men både hon och vi får nu det stora nöjet av att dela säng med varandra.  I morgon ska det bli en roligare hunddag.

Av La Famiglia - 8 augusti 2007 23:42

Ja, det var ju också en jävla början på en ny semesertripp med husvagnen. Lagom till att jag skulle koppla vagnen till bilen börjar det regna på allvar. Och det regnar till och från ända upp till Avesta. Men när vi stannar till på Erik Larsgården, som är ett fantastiskt ställe, kommer solen fram. Men det regnar faktiskt lite fortfarande. Sedan verkar det vara uppehåll ända upp till Borlänge, och sedan börjar skurandet igen. Vi har bestämt oss för att stanna på campingen i Leksand, och när vi kommer dit har det regnat ORDENTLIGT i en timme, och det är ganska blött.  Vi ställer upp vagnen och jag lagar mat medan de andra promenerar hund  Förtältet tänker vi resa när det slutar regna, eller kanske i morgon, för då kanske också den sandiga marken torkat upp. Jag mindes det inte från förra gången vi försökte campa i Leksand (då var det fullt), men det visar sig att campingplatsen ligger mitt i en sån där jävla tallmo som är exakt vad jag hatar. Av två skäl. Det ena är rent praktiskt, tält blir så himla smutsigt av sandjorden och all nedfallande skräp från tallarna. Det andra skälet är att det hemska betongförort jag växte upp i var totalt fullsmockad med tallmo. Och det är på gränsen att jag står ut här i Leksand. Mina barn klagar på att toaletter och duschar är äckliga. De vill hellre bo någon annanstans. Förra gången vi var i Dalarna bodde vi i Mora, och det var mycket bättre. Vi ska fundera på om vi ska flytta dit i morgon förmiddag. Det är ju ingen svårighet eftersom vi inte rest förtältet. I övrigt är det himla skönt att ligga ute på vägarna igen.

Av La Famiglia - 8 augusti 2007 10:23

Vi har missat att anmäla oss till Sandviken, och nu verkar det vara försent, eftersom den utställningen inte längre finns med på anmälningssidan på SKK. HELVETE!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards