Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Semesterdagboken 8 augusti 2007

Av La Famiglia - 8 augusti 2007 23:42

Ja, det var ju också en jävla början på en ny semesertripp med husvagnen. Lagom till att jag skulle koppla vagnen till bilen börjar det regna på allvar. Och det regnar till och från ända upp till Avesta. Men när vi stannar till på Erik Larsgården, som är ett fantastiskt ställe, kommer solen fram. Men det regnar faktiskt lite fortfarande. Sedan verkar det vara uppehåll ända upp till Borlänge, och sedan börjar skurandet igen. Vi har bestämt oss för att stanna på campingen i Leksand, och när vi kommer dit har det regnat ORDENTLIGT i en timme, och det är ganska blött.  Vi ställer upp vagnen och jag lagar mat medan de andra promenerar hund  Förtältet tänker vi resa när det slutar regna, eller kanske i morgon, för då kanske också den sandiga marken torkat upp. Jag mindes det inte från förra gången vi försökte campa i Leksand (då var det fullt), men det visar sig att campingplatsen ligger mitt i en sån där jävla tallmo som är exakt vad jag hatar. Av två skäl. Det ena är rent praktiskt, tält blir så himla smutsigt av sandjorden och all nedfallande skräp från tallarna. Det andra skälet är att det hemska betongförort jag växte upp i var totalt fullsmockad med tallmo. Och det är på gränsen att jag står ut här i Leksand. Mina barn klagar på att toaletter och duschar är äckliga. De vill hellre bo någon annanstans. Förra gången vi var i Dalarna bodde vi i Mora, och det var mycket bättre. Vi ska fundera på om vi ska flytta dit i morgon förmiddag. Det är ju ingen svårighet eftersom vi inte rest förtältet. I övrigt är det himla skönt att ligga ute på vägarna igen.

 
 
Karin

Karin

9 augusti 2007 06:16

Vill påminna er "Elsa Anderssons kondis" i Norberg när ni är i de där trakterna!!

Simma lugnt ..

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La Famiglia

9 augusti 2007 23:49

Tack Karin. Vi får se hur mycket "i de där trakterna" vi kommer, men jag ska definitivt ha de i åtanke.

 
M i n d i

M i n d i

11 augusti 2007 12:45

Hamnade här när jag sökte på LEKSAND. :)

Nu blev jag nyfiken på vilken utav campingarna i LEKSAND ni bodde på? Vi tänkte nämligen åka dit i veckan och det kan ju vara bra att veta. Var det bättre i RÄTTVIK tyckte du? Är det fint bad där?

Kramis
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

 
Ingen bild

La Famiglia

11 augusti 2007 22:32

Hej Mindi och välkommen till min blogg. Vi bodde på den campingen som ligger några kilometer norr om Leksand, Leksands Camping och Stugby. Nu ska man väl inte ta för allvarligt på mina synpunkter, men faktum är att toaletterna var i betydligt sämre skick än vi väntat oss på en 4-stjärnig camping. Men man ska inte heller glömma bort att jag hatar tallskog och det regnade när vi kom till Leksand, så mitt omdöme är inte helt tillförligligt. Men ändå, Rättviksparkens camping (alltså inte den som ligger mitt i stan vid Siljan) är betydligt bättre. Mina barn, vars omdöme jag litar på när det gäller bad, säger att badet här i Rättvik är MYCKET bättre än i Leksand.

Men skriv gärna och berätta om dina erfarenheter när ni varit här. Jag är alltid nyfiken på vad andra tycker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards