Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av La Famiglia - 26 augusti 2007 21:07

Ja som sagt, man kan inte få en etta alla dagar, men jag säger som Lotus i radioprogrammet Rallly: "Bit ihop och kom igen då". Efter utställningen var vi väl lite trötta allihop. Somliga la sig på golvet framför toaletten och slaggade en stund. Somliga andra gick ut i trädgården och plockade fallfrukt. När Ia var färdig med fallfrukten vilandet, fick hon leta godishögar i trädgården. Det var annat än kantareller det. Klockrent rakt på. 


Efter middagen la frun två spår som Ia just har gått. Som omväxling tänkte jag att jag skulle köra hund i det ena spåret. Det gör jag inte så ofta, jag nöjer mig med enklare nöjen än så, till exempel kommentera hur frun sköter spårandet. Det första, som frun tog, gick kanon. I stort sett rakt på. Mitt spår måste vara fellagt, och fullt med villospår, för det gick inte alls. Till slut tog Ia till sök i stället, och då gick det kanon. Under den efterföljande promenaden hittade Ia en lervatttenpöl att dricka ur. Ni som har träffat Ia vet att hon gärna ligger och dricker.........När vi kom hem var det hunddusch som gällde.


Jag avslutar med en bild på vår fula hund.

"mkt trångt bakifrån "??? Jotack, kyss mig i trängseln. Bitter? inte ett dugg ;)

Av La Famiglia - 26 augusti 2007 15:52

Det svänger om Ia, kan man lungt säga. Eller i alla fall om hur hon blir bedömd. Från ett ck förra veckan till en tvåa idag. Kritiken löd "Juniortik m. bra huvudform, rundade ögon, välplac öron, bra hals, ngt sänkt rygg o mkt trångt bakifrån tillr strävhet i pälsen".  Intressant. Jag är ju definitivt inte man att uttala mig om hundar och hur domare dömer, men konstaterar i alla fall följande:

  • Har aldrig hört att Ia är "mkt trångt bakifrån"
  • Två lagotto åkte ut med treor.
  • Gillenias Merta som det gått väldigt bra för tidigare i år,  fick inte ens ett ck
  • Våfflan blev BIR och Coppertino blev BIM (eller var det tvärt om? Tror inte det, men i så fall ber jag om ursäkt).

Domare var Carin Åkesson.


Om arrangemanget kan sägas att det inte var speciellt lyckat (OBServera att den uppfattningen fick jag redan innan vi varit i ringen) I PM:et var det varnat för långa köer så man skulle vara ute i god tid. En sträcka som normalt tar max 10 minuter tog i morse 50 minuter, så nog var det långa köer alltid. Det var tydligen så kaotiskt att dom hade valt att flytta fram start av bedömningar från klockan nio till tio.  Fullkomligt kaos. Och om jag har uppfattat rätt är det där specialutställningarna ska vara nästa år på världsutställningen. Det blir inte roligt. Då heller.

Av La Famiglia - 26 augusti 2007 09:35

...nu bär det iväg på utställning igen. Och kaffekorgen är packad. Och det räcker till fler än oss, så det är bara att ansluta vid lagottoringen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards