Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av La Famiglia - 22 augusti 2007 22:21

Idag har vi tillbringat kvällen med en liten utflykt till en av alla de slottsparker som finns runt omkring oss. Sällskapet vi hade utflykt med bestod bl a av ägarna till Bonzo, en bedlingtonterrier som jag skrivit om tidigare. Ia har inte träffat Bonso tidigare, men idag var det dags. Och som alla ägare till den större hunden säger, säger även jag att dom lekte väldigt bra tillsammans. Men faktum är att det tyckte även Bonzos familj. Vi släppte dom fria och det gick bra, ända tills dom for ut på ångbåtsbryggan i full fart. Då blev det lite nervöst. Ingen ramlade i, men det var en himla fart på dom ute på bryggan. Och strax efteråt trampade Ia i en jättegrop med lera. Så då var det dags att koppla hundarna igen. Med sina bruna strumpro vandrade Ia vidare, och lyckades leta upp resterna av någons lunch eller middag. Dem rullade hon sig i, och man kunde känna en svag doft av currysås från hennes gulfläckiga rygg. Väl hemkomna har det visat sig vara svårt att tvätta bort både currysås och lerstrumpor. Och Ia som ska på utställning i helgen, hur ska det gå.


Efter utflykten tog jag Ia på en kvällspromenad. Då kunde jag konstatera att hennes dragande i koppel har ökat igen. Jag vet inte om det är tillfälligt eller om det beror på att hon och jag inte tränat det på flera veckor. Hur som helst får jag väl fortsätta träna med henne.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards