Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av La Famiglia - 9 oktober 2007 23:00

Idag har jag dessvärre inte varit hemma på kvällen. Eller kanske dessbättre, för nu har frun fått träna Ia helt utan min inblandning. Det har både promenerats långt och tränats rallylydnad.  Och den knepiga vänster runt har de övat som fanken på. Om det sker med fungerande bakdelskontroll är väl ytterst tveksamt, men dom kommer runt utan problem och det ser fint ut.  Och Ia tycker det är så vansinnigt roligt, hon lackar ur totalt så fort det bara tas en mikropaus. Och det är ju bra. Det är kul att ha en hund som vill jobba. Både i går och på kantarellsökskursen noterade jag att de deltagande golden retreivrarna inte har varit speciellt roade av att arbeta. Jag trodde det var en arbetande ras, men det verkar inte så. Märkligt. Däremot är en av Ias dagiskompisar med på kursen, en coton de tuléar. En himla mysig hund. Liten och intensiv, men utan terrierns ettrighet. Det verkade definitivt vilja jobba. Men det är en lite för liten hund för mig. Den är ju nästan inte på riktigt. Vilket man inte kan säga om den leonberger som också går rallylydnadskursen. Näe, lagom är bäst, dvs lagotto är bäst ;-)

Av La Famiglia - 9 oktober 2007 10:19

I lördags natt klockan kvart i ett ringde äldsta dottern hem och sa att hon och hennes kompis missat sista tåget hem från stan, och undrade hur de skulle komma hem. Naturligtvis lovade jag att hämta dem, det tycker jag är min förbannade skyldighet. Men jag blir lite, för att inte säga mycket, irriterad på att dotterns kamrats föräldrar ALDIG har hämtat dem från stan. De kan nämligen inte köra bil på en fredags- eller lördagskväll, för då har de druckit något olämpligt till middag. Och då tycker jag två saker: För det första, om ens barn är ute på stan på nätterna ska minst en förälder hålla sig så pass nykter så att man kan rycka ut om det skulle hända något. För det andra, man kan väl turas om att hämta hem barnen från stan. I alla fall kunde väl dotterns kompis föräldrar göra det någon gång. Eller tycker de att det är OK med två tonårstjejer som försöker ta sig hem själva mitt i natten en lördag? Jag tycker inte det. Nästa gång lämnar jag kompisen i stan och kör bara hem dottern.

Av La Famiglia - 9 oktober 2007 10:04

För att min fru inte ska behöva fara runt på en massa bloggar och leta efter info om bakdelskontroll, har jag redan gjort grundjobbet. Här är en länk till en bra artikel om bakdelskontroll

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards