Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Varför måste alltid jag......

Av La Famiglia - 9 oktober 2007 10:19

I lördags natt klockan kvart i ett ringde äldsta dottern hem och sa att hon och hennes kompis missat sista tåget hem från stan, och undrade hur de skulle komma hem. Naturligtvis lovade jag att hämta dem, det tycker jag är min förbannade skyldighet. Men jag blir lite, för att inte säga mycket, irriterad på att dotterns kamrats föräldrar ALDIG har hämtat dem från stan. De kan nämligen inte köra bil på en fredags- eller lördagskväll, för då har de druckit något olämpligt till middag. Och då tycker jag två saker: För det första, om ens barn är ute på stan på nätterna ska minst en förälder hålla sig så pass nykter så att man kan rycka ut om det skulle hända något. För det andra, man kan väl turas om att hämta hem barnen från stan. I alla fall kunde väl dotterns kompis föräldrar göra det någon gång. Eller tycker de att det är OK med två tonårstjejer som försöker ta sig hem själva mitt i natten en lördag? Jag tycker inte det. Nästa gång lämnar jag kompisen i stan och kör bara hem dottern.

 
 
ingells

ingells

9 oktober 2007 12:47

Ja, detta supande är jag så trött på! Att ta ansvar för sina barn är ett måste även om det är fredag eller lördag! En del förlitar sig helt på att andra ska lösa situationer åt dem. Tröttsamt!

http://ingells.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

9 oktober 2007 16:39

Välkommen till min blogg ingells. Jo, man blir lite trött på föräldrar som inte bryr sig. Om fler föräldrar brydde sig lite mer, kanske vi inte skulle behöva uppleva sådant som hände på Kungsholmen i Stockholm i fredags kväll. En 16-årig kille blir ihjälsparkad av en massa jämnåriga "kamrater". Och om ingen hade köpt ut alkohol till dem hade det kanske inte heller hänt.

 
Ingen bild

Tessan

9 oktober 2007 22:40

Även om vi inte har barn och inte är direkta nykterister(men inte långt ifrån!)...så håller jag fullkomligt med dig! Det är oansvarigt och totalt jäkla förjävligt att låta sina barn "ta hand om sig själva" när det råder sånt "klimat" som det gör bland ungdomar ute på helger!
Stå på dig "farsan", kan du inte prata med din dotters kompis föräldrar?
Må gott, vi syns ju snart!

 
Ingen bild

La famiglia

9 oktober 2007 22:48

Det är nog bäst för dotterns kompis föräldrar att de inte träffar mig. Jag kan säga något dumt. Och visst ses vi, det ska bli riktigt roligt. Äta hembakat bröd, spela gitarr och sjunga. Är det något mer vi ska göra? Visst ja, hundutställning var det visst också vill jag minnas.

 
Breezie

Breezie

10 oktober 2007 20:33

Ja ibland undrar man hur vissa tänker. Men du får se det possitiva i det hela, din dotter vågar ringa dig sent å be om hämtning och du gör det, varför gör du det???? Därför att du bryr dig. Kompisen kanske inte ens vågar ringa och be om hämtning. Så du kan mycket väl ta åt dig detta som en komplimang att du är en bra pappa helt enkelt ;)

http://Breezie

 
Ingen bild

La famiglia

10 oktober 2007 21:15

Jodå Breezie, jag vet att jag är en bra far ;-)

 
elaina

elaina

10 oktober 2007 22:50

När barna va små hade vi en regel att en av oss sku va nykter när vi va på fest. d.v.s JAG. Fatta inte, å förstår fortfarande inte varför det överhuvudtaget ska drickas när barn är med. Men det tog ju slut p.g.a hans överkonsumtion oxå.
Nu har jag det så BRA: Kärbon dricker aldrig när vi har barna å sällan när vi är själva. Vi har det så skojjigt ändå...
=0D
PS: Du är ett föredöme för "föräldra-kåren"!

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jossan

11 oktober 2007 15:51

Håller helt och hållet med dig La! Skulle aldrig komma på tanken att ha alkohol i kroppen om jag hade barn som var ute på vift. När jag var yngre hände det ganska så ofta att jag missade sista bussen hem och då var det ju bara att ringa hem och be mamma (el pappa) att komma och hämta. På den tiden hade man ju inte ens mobil och fick ringa collect call från mynttelefonen. Tänk om något hänt ungarna? När jagh arbetade som fritidsledare i en fiiinare kommun i södra skåne så fick vi ofta köra hem fulla ungdomar till deras föräldrar eftersom föräldrarna inte kunde komma och hämta dem pga att de själva hade fest....ibland var de inte ens hemma! *gggr*

 
Ingen bild

La famiglia

11 oktober 2007 16:14

Tessan, Breezie, Jossan och elaina, jag visste väl att jag kunde lita på mina trogna läsare. Ni stöttar mig precis på det sätt jag förväntade mig ;-)
Och ingells, tack du också för din kommentar.

 
Alma

Alma

11 oktober 2007 19:19

Jag sällar mig till ovanstående! Har man satt barn till världen så får man stå sitt kast och offra en hel del fram till att de inte behöver det längre.
Själv har jag tillbringat många sena helgkvällar i ishallen för att skjutsa hem min son.
Självklart ska ni skjutsa varannan gång, du och de andra. Inget snack om saken!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

11 oktober 2007 21:52

Jag tänkte väl det Alma.

 
Ingen bild

Alma

11 oktober 2007 23:08

Jag vet att du väl tänkte det La! *blink*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards