Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av La Famiglia - 6 oktober 2007 22:31

Idag har jag som sagt varit på Åland och har därför lite dålig koll på vad som hänt hemmavid. Men det har berättats att Ia fick gå en extra lång och härlig morgonpromenad. Sedan åkte frun iväg för att hjälpa sin syster packa inför en flytt. Något senare åkte de kvarvarande till stan och Ia fick vara ensam några timmar. När frun väl kom hem fick Ia leta godis i skogen. Sedan gick dom på ytterligare en långpromenad, med bl a lösspringning. Och rätt som de går i skogen får frun syn på en kantarell, och hon säger åt Ia att söka kantarell. Ia hittar också kantarellen. Mao, återigen har det bevisats att Ia kan hitta riktig svamp, och inte bara svamp plockad på Ica. När jag kom hem ville hon i alla fall ligga i mitt knä och gosa, precis så som en hund ska göra. Vad mer kan man begära?


På den alldeles nyss avslutade kvällspromenaden passade jag på att träna ytterligare inför måndagens rallylydnadskursstart. I alla fall på de moment som vi tror oss ha uppfattat rätt. Det går faktiskt riktigt bra. Redan. Och hur ska det då inte gå när vi gått kurs?

Av La Famiglia - 6 oktober 2007 22:27

Idag har jag, tillsammans med ett antal ordensbröder varit på Åland för att träffa våra åländska bröder. Och överallt på båten stod det hur mycket billigare det är att köpa alkoholhaltiga drycker på båten än i land. Det innebär ju för oss nykterister att vi sparar mycket mindre pengar på den sprit vi inte köper när vi åker till Åland, än den sprit vi inte köper på systemet. Som en följd av det hade jag nästan inte råd att köpa något godis alls. Jag köpte bara en ask gröna kulor, en 400g toblerone, en 8-pack kexchoklad, en ask geisha och 3st fazer chokladkaka.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards