Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av La Famiglia - 26 oktober 2007 23:46

Idag behövde jag bilen, så jag fick den stora äran att både lämna och hämta på dagis. Det var verkligen länge sedan. När jag kom och hämtade fick jag se en så glad hund, så jag trodde inte det var möjligt. Men dessvärre hade jag inte mycket tid att umgås med henne. Iväg för att handla middag och grejor till i morgon, köpa TV och sedan hem och laga middag, titta på Dobidoo, och SEDAN kunde vi promenera med Ia. Men självklart hade frun tagit hand om hunden långt tidigare än så. De har idag övat både rallylydnad och utställningspromenerande. Och enligt utsago lyser besvikelsen i ögonen på Ia så fort de slutar öva rallylydnad. Det är ju i och för sig bra.


Idag har Ia också fått en reflexväst, så hon ska synas på kvällarna. Och den har redan gjort stor nytta. Kanske inte på det sätt det var tänkt, men icke förty. När de var ute och promenerade medan jag lagade middag, hittade Ia något onämnbart att rulla sig i. Men det mesta av detta onämnbara kom på reflexvästen, och den är lättare att tvätta än en hund.


Ia har också nogsamt bevakat arbetet med att montera ihop och resa upp den sista av de nya bokhyllorna. Det tyckte hon var oerhört spännande. Men nu verkar hon tycka att ligga och sova är det mest spännande. Och jag är benägen att hålla med henne.

Av La Famiglia - 26 oktober 2007 21:30

I ett tillstånd av hybris ställde jag mig till förfogande för vår rasklubb (SLRK) när det gäller att bemanna rasmontern på HUND 2007. Man kan ju undra varför? Och man kan verkligen undra varför dom nappade på mitt erbjudande. Jag som har umgåtts med hundar i bara drygt ett års tid. Hur många människor finns det inte som har mångdubbelt större erfarenhet av hundar än jag. Men å andra sidan räknade jag ut att de som kommer fram till en rasmonter för att ställa frågor, troligen inte vet något om lagotto. Så om jag bar uppträder tillräckligt övertygande kan jag nog smälla i dem vad som helst, så det tror jag inte är några problem. Dessutom tror jag man kan lära sig en massa, för de som inte kommer fram för att ställa frågor, kommer fram för att berätta och visa hur mycket de kan om hundar. Och något av allt de säger kan ju vara bra. Och så får man ju gå in gratis.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards