Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av La Famiglia - 5 oktober 2007 22:33

Klockan åtta ikväll blev det bekymmersamt. Familjen i övrigt ville se på Idol, samt spela in Lilla melodifestivalen, och därmed var både TV och dator upptagna. Att jag ville se på programmet om svenska kvinnliga kokboksförfattare var det ingen som brydde sig om. Sålunda gick jag sur ut i husvagnen, drog igång gasolvärmaren och tittade på TV där i stället. Lungt och skönt och ganska varmt efter en liten stund. Dessvärre förmådde den i huset kvarvarande församlingen inte ta ut äpplepajen i tid, så den blev ganska välgräddad.

Av La Famiglia - 5 oktober 2007 22:22

Sista dagen på veckan och Ia "slapp" gå hem från dagis idag också. Det har alltså åkts bil hela veckan. Det blev först en liten kort promenad när hon kom hem, sedan åkte vi och handlade middagsmat, och medans jag och yngsta dottern tillredde middagen promenerades Ia igen. Sedan var det dags för Idol och annat, så det blev ingen ny promenad förrän sent på kvällen. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte tog med Ia ut i husvagnen när jag tittade på TV. Dels tycker hon om att vara där, och dels hade man kanske kunnat få gosa lite med henne.


I normala fall brukar vi ha Ias bur stående i köket, men av olika skäl har vi inte ställt upp den sedan senaste utställningen, och det är länge sedan. Igår ställde vi upp den, och det verkade faktiskt som om Ia lite har saknat den, för hon har flera gånger gått och lagt sig i buren. En av orsakerna till att jag inte fällt upp buren har varit att jag inte tyckt att Ia har använt den så mycket tidigare, men nu gör hon det.  Vem vet, hon kanske sover där i nat..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards