Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

Hunddagboken 28 oktober 2007

Av La Famiglia - 28 oktober 2007 20:43

Det var ju tur att det var just i natt som vi fick en extra timma. Den behövde vi. Så det blev en sen morgonpromenad för Ia, men hon hade faktiskt varit ute en sväng i trädgården redan vid 7-draget. På morgonpromenaden, som även jag följde med på, mötte vi en av Ias gamla kursare. Dvs goldentiken Rexie, som Ia gick valpkurs tillsammans med, och vars matte har varit äldsta dotterns dagisfröken. Ia och Rexie ville gärna leka, men det passade sig ju inte att släppa dem lösa mitt på vägen, även om det är inne i ett villaområde. Och jag tycker för min del att en goldentik leker ganska våldsamt. Hon väger väl i alla fall ett antal kilo mer än Ia. Det är möjligt att jag är onödigt försiktig, men det finns vissa historier som gör att jag tänker fortsätta vara det (Detta har jag visst skrivit om tidigare slår det mig. Senast i samband med lagottopromenaden i våras.)


Efter frukosten vidtog operation kamma bena. På Ia. Det höll vi på med fram till dess det var dags att köra ut barn till sin farmor och farfar på deras land. Där ska dom vara några dagar på sitt höstlov. Dit åkte vi, käkade middag och åkte sedan hem igen. Och då vidtog operation klippa bena. Och det var ingen lätt sak påstod frun. I synnerhet inte bakbenen. Oerhört svårt att få till rätt rundning och vinkel på bakbenen. Men nu är det i alla fall gjort. Strax blir det kvällspromenad och sedan är det läggdags. För somliga ska gå upp tidigt i morgon och flyga till Göteborg.

 
 
Yvonne &Totti & Dino

Yvonne &Totti & Dino

29 oktober 2007 09:48

Välkommen till ett regnigt och grått Göteborg!

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

29 oktober 2007 11:04

Tack, men det var lika jävligt hemma. Men min promenad genom stan i eftermiddag håller på att regna bort. Och jag som både vill gå och fika på Le pain francais (eller hur det stavas) på Västra Hamngatan (om det nu ligger kvar där) och kanske köpa choklad på Steinbrenner & Nyberg.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

29 oktober 2007 20:56

Ah, den gamla goda skoltiden med lov *suckar och minns*.
Här har det också varit operation kamning/borstning av hund så nu har jag inte en lagotto, jag har en teddybjörn (i alla fall utseendemässigt).

 
Ingen bild

La famiglia

29 oktober 2007 21:14

Lagotto eller teddybjörn? Spelar det någon roll? Man kan ju gosa med bägge sorterna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards