Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

En sån dag. En riktigt lagottodag

Av La Famiglia - 27 oktober 2007 23:05

Det är otroligt vad man kan åstadkomma med en hund och en dator. Dessa två enkla saker har givit oss en underbar dag. För det är tack vare vårt hundägande och möjligheten till bloggande med datorn som vi kommit att lära känna Hannah, Tristan och Joakim, och de var och hälsade på idag. Himlans trevligt var det. Och det känns som om detta bara är början. Vi har bara haft hund i drygt ett år, och redan lärt känna en massa trevliga hundmänniskor. Var ska detta sluta?

 
 
Hannah

Hannah

28 oktober 2007 09:09

Ni får försöka hinna komma hit och hälsa på innan vi flyttar närmre er. Om inte annat så kommer vi och hälsar på er igen, har för mig att det ryktats om trevligt fika i adventstider

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

28 oktober 2007 14:09

Tack för påminnelsen. Det hade jag glömt bort. Men vi ska snarast bestämma datum och tid för en begivenheten. Det lär väl bli första advent tror jag. Och att ni ska ta med Helena och Tosca tar jag som ett löfte. Kan ju bli riktigt roligt adventsfika med både Ia, Tosca och Tristan. Få se om vi kan skrämma hit ytterligare några hundar. Eller det kanske skulle bli bättre med katter. I alla fall lussekatter.

 
Hannah

Hannah

28 oktober 2007 19:12

Vi kan när som har inget inbokat så det är bara att säga till när det blir adventsfika och självklart tar vi med Helena och Tosca. Då blir det nog rullrulle på tjejerna.
mmm lussekatter! det säljer de redan på ica.

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

29 oktober 2007 09:27

Vi säger till. Men vilka tjejer tror du det blir drag på? Helena och Tosca?

Jag älskar saffransbröd, så det gäller att försöka hålla sig till första advent så man inte föräter sig på det.

 
Hannah

Hannah

29 oktober 2007 17:42

Jag syftade på Ia och Tosca.
mm saffran är en av de bästa kryddorna

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

29 oktober 2007 18:42

Jasså Ia och Tosca. Det kan väl tänkas.

Jag lovar att inte snåla med saffranet när jag bakar till adventsfikat.

 
Hannah

Hannah

29 oktober 2007 22:08

Mmmmm saffran, det får mig osökt att tänka på saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde. MUMMA!

http://takycard.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards