Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

Vad kostar en TV på ett ungefär?

Av La Famiglia - 27 oktober 2007 00:34

Vår gamla TV har totalt packat ihop och ikväll var vi tvungna att köpa en ny. Vad ska man då köpa för TV? En stor jävla plasma TV på en himla massa tum, eller räcker det med den storlek som för 20 år sedan ansågs vara största tänkbara lyx, nämligen 26"? Det verkar som en normal-TV idag i alla fall inte är mindre än 42". Men då kostar de också någonstans mellan 15.000 och 20.000 kronor. Åt helvete för mycket för en TV tycker jag. Men man kan ju dra sig till minnes vad TV-apparater kostade för 20 år sedan. Vår första TV köpte vi på låneköp på OBS!. Den kostade runt 4500 på den tiden. Det var ungefär en hel månadslön efter skatt. Vår andra TV (den som just packat ihop) kostade väl också nånting runt 4-5 tusen. Och det var faktiskt inte mer än runt 7-8 år sedan. Svärmor köpte också nyligen en TV. Hennes gamla var från 1984, så den hade verkligen hållit länge. Och den kostade då 10.000 Det var väl runt två månadslöner för dom på den tiden. Men det skulle ALDRIG falla mig in att köpa en TV som kostade två månadslöner idag. Men det skulle bli en jävla bra TV, det kan jag garantera. 

För vår del blidde det en 32" TV, och den kostade runt 9000. Alldeles för mycket tycker jag, men det tyckte inte andra. Men hör och häpna, idol blev inte ett dugg bättre med den nya TV:n. Men en intressant iaktagelse är att när vi varit och handlat kunde jag bära in matkassen i ena handen och TV:n i den andra. Jag kan lova att jag inte kan bära ut den gamla TV:n till bilen lika enkelt.

 
 
Breezie

Breezie

27 oktober 2007 08:46

Hahaha ja men se där va bra då slapp du gå två gånger :))Så synd att inte Idol blev nå bättre då så du också blev intresserad :D Jag håller med dig. Våran tv sa upp sig också här för ett tag sedan och det blev en dyr historia. Det är en djungel. Så skulle vi ha tag på en liten vanlig tv till barnen. Hoppsan det var lättare sagt än gjort. Det går ju inte att få tag i. Det finns bara platt tv. Jag tänker inte köpa en platt tv för flera tusen som barnen ska ha nej nej Hittade en liten tv för 999kr på coop det fick det bli till barnen ;) Det är otäckt vad saker kan kosta pengar.

http://Breezie

 
Ingen bild

La famiglia

27 oktober 2007 09:10

Måste barnen ha egen TV? (Ja, jag vet, det var en elak fråga ;)

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

27 oktober 2007 10:58

En lite fråga;

Hur vet du att Idol inte blev bättre med ny TV? Du har alltså tittat på Idol, eller...?

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

27 oktober 2007 12:22

Yvonne, manlig intuition.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards