Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Kokböcker är nog bra att ha

Av La Famiglia - 17 oktober 2007 22:37

Vi har gjort vissa ommöbleringar hemma, i syfte att skapa mer utrymme i bokhyllorna, och inte minst att få plats med fler bokhyllor. I samband med detta har jag utnyttjat möjligheten att samla alla mina kokböcker på ett och samma ställe. Man får liksom bättre överblick på det sättet, och man vet bättre var man ska leta. Dessvärre fick inte alla plats i en bokhylla, så omflyttningen är inte helt klar än. Men  jag försökte ändå räkna dem, och fann att jag just nu har strax under 180 kokböcker. Jag måste väl erkänna att jag inte lagat mat efter alla recepten. Ännu.

 
 
mia

mia

17 oktober 2007 22:45

Oj, wow, jösses! nästan 180 kokböcker. Själv använder jag nästan aldrig skrivna recept utan hittar dem inne i hjärnan. Nån gång har jag provat skrivna recept och det har blivit gott....

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

17 oktober 2007 22:48

Vem har sagt att jag använder skrivna recept speciellt ofta? Vid matlagning nästan aldrig, men när det gäller bakning lite oftare. Men det är ju inte alltid det hjälper.

 
mia

mia

18 oktober 2007 17:40

Nej just de vem har sagt det, det var nog bara jag som drog en slutsats lite snabbt med tanke på alla böcker.
Att det står fel i recepten är ju inte klokt borde inte någon ansvarig utgivare provbaka alla recept innan de ges ut? Eller står det en sån där liten text längst ner, längst bak att "vid tryckfel ansvaras ej" eller liknande.
Tänk om det blev fel i en läkarbok?

http://salma.bloggagratis.se

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

18 oktober 2007 20:10

Blir alltid så inspirerad när jag läser eller hör om människor som har provat ngt nytt recept. Då får jag lust att göra detsamma...När det sen är dags att ställa sig vid spisen, så har jag glömt bort det och gör ngt "vanligt".

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

18 oktober 2007 22:27

Håller med Yvonne där... Förut så lagade jag massor av "nytt" jämt, men nu bara "URK" så fantasilöst allt blir och trååååkigt!
Natti!

 
Ingen bild

La famiglia

18 oktober 2007 22:31

Jag är faktiskt inne på samma sak som Y&T&D och Tessan. Jag lagar nästan alltid mat som jag gjort förut. Man kan säga att min iver att prova nya recept har fått sig två allvarliga törnar. En gång skulle jag göra en korvgryta som det skulle vara öl i. Det smakade för jävligt. En annan gång skulle jag laga ett köttgryta som skulle kryddas med....öh jag tror det var kanel och apelsin. Det smakade jul och också för jävligt.

 
Yvonne &Totti & Dino

Yvonne &Totti & Dino

18 oktober 2007 22:43

Det gläder mig att jag inte är ensam om detta.

http://www.tottigalotti.se

 
Alma

Alma

19 oktober 2007 01:02

Har oxå en del kokböcker men använder dem för att få inspiration. Sedan gör man ju som man vill och efter eget huvud och tager vad man haver och det brukar bli så bra så. Eller hur La!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

19 oktober 2007 07:16

Rätt Alma!

 
Alma

Alma

19 oktober 2007 19:14

mat-rätt! ;)

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jossan

25 oktober 2007 11:27

Herrejösses! 180 kokböcker. Jag äger inte så många. Däremot är jag en sådan typ som drar ut ett recept ur tidningen så fort jag ser ett som verkar smarrigt. Vilket givetvis har gjort att jag fått ett antal ilskna blickar på jobb eftersom andra inte har hunnit att läsa tidningen än.
Tyvärr blir det dock väldigt sällan jag tar fram alla dessa recept och lagar till något. Det händer mest när jag ska bjuda någon på middag....vilket inte är speciellt ofta *sniff*

 
Ingen bild

La famiglia

25 oktober 2007 22:32

Tidningsrecept är inte så mycket för mig. Om det inte är något RIKTIGT intressant. Jag vill helst ha recepten i en kokbok. Annars är desssutom risken stor att jag tappar bort receptet.
Du kan väl bjuda in till middag via din blogg. Skriv bara tidpunkt och din adress så kan jag lova att det kommer massor med folk ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards