Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Jag visste det. Jag hade rätt!!!!

Av La Famiglia - 15 oktober 2007 21:31

Som den trogne bloggläsaren vet, besöker vi med glädje caféet Filckorna Lundgren på Skäret när vi är i västra Skåne. För några år sedan gav de ut en bok med en hel del recept. För en tid sedan skulle jag baka efter ett av recepten, nämligen Äpplemusslor. Det är en klar favorit när vi är där, då jag hade höga förväntningar på resultatet. En äpplemussla består av en pajbotten,, ovanpå den en klick äpplemos och ovanpå smular man en smuldeg verkar det som. Men det blev liksom inge bra när jag bakade. Degen till botten gick inte att knåda ihop, den var bara smulig. Jag var tvungen att tillsätta vatten för att kunna få ihop den. Och smuldegen blev inte smulig ett dugg.  När jag hade misslyckats två gånger skickade jag ett mejl till cafét och frågade om det var mig eller receptet det var fel på. Och självklart var det receptet. Och det var inte lite fel heller. Massor med fel var det. Så nu ska jag prova igen, och då går det säkert mycket bättre.

 
 
mia

mia

15 oktober 2007 21:48

Du är ju för go´.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

15 oktober 2007 21:55

Jamen vad skulle jag ha gjort? Jag vill betona att jag inte påpekade att det var fel i receptet. Jag skrev att jag hade problem, men att jag är fullt medveten om att det är skillnad på en utbildad konditor och mig, och att jag behövde hjälp. och så rundade jag av med en försiktig fråga om det möjligen kunde ha blivit något fel på receptet.

 
Yvonne &Totti & Dino

Yvonne &Totti & Dino

16 oktober 2007 11:13

Själv hade jag nog aldrig kommit på idén att maila och fråga...hade nog bara gett upp. :-)

http://www.tottigalotti.se

 
mia

mia

16 oktober 2007 23:43

Ja det just det jag menar att man ger upp och skiter i det hela. Därför är det så underbart med sådanna som du som vågar fråga. Min första kommentar ska läsas på skånska....

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

16 oktober 2007 23:46

I vissa saker har jag en inre drivkraft att alltid bli bättre. Det gäller bl a bakning. Och då kan man inte ge upp. Då måste man testa alla tänkbara sätt att komma vidare. Mia, jag kan inte skånska. Vi kan ta det i Växsjö.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards