Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Vad ska man med hund till?

Av La Famiglia - 2 oktober 2007 23:48

Himla fånig fråga i rubriken, men om den har lockat till sig någon läsare kommer här svaret i form av en liten berättelse. När jag kom hem ikväll runt 11, hade alla gått och lagt sig. Hunden låg i hallen så hon hörde när jag kom. Trött var hon, så hon orkade inte komma och möta mig i ytterdörren, däremot låg hon och bankade svansen i golvet så det dånade i huset. Så fort jag närmar mig henne lägger hon sig på rygg och vill bli kliad på magen. Det är lite meckande att få av sig MC-stället, men när det väl kommer av kan jag lägga mig på golvet hos Ia och mysa. Efter en liten stund går jag upp för att byta kläder, och Ia följer glatt efter. När jag bytt kläder lägger jag mig i hundsoffan, och Ia kommer som ett skott och lägger sig och vill gosa mer. Länge. När jag så småningom går ut i köket för att fixa mig lite te och rostat bröd, öppnar jag frysen för att ta fram lite bröd att rosta. Då tar den en sekund sedan kommer en liten hund sugen-på-att-någon-ska-kasta-frysta-ärtor-på-golvet-som-hon-kan-jaga. Och det är det man ska ha hund till. Någon som blir så himla glad och gosesugen när man kommer hem. Någon som hela tiden vill vara med en när man kommer hem. Någon som vill leka med ärtor när man kommer hem. Helt enkelt någon som bryr sig. Vad mer kan man önska?

 
 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

3 oktober 2007 22:46

Hos oss är det ungefär likadant, fast det där med gröna ärtor har vi inte kommit på, utan vi kastar några torra kulor på golvet.

Utöver det är Dino den ende som är vaken på morgonen när Anders går till jobbet och då lägger han sig i hallen och trummar, för att få lite klapp på magen innan Anders går. Kul att någon säger Hej Då, säger Anders.

Vi andra sover vid den tidiga timmen, :-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

4 oktober 2007 07:27

Ja, tänk vad lika vi lagottoägare är ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards