Direktlänk till inlägg 27 april 2007

Utvecklingssamtal i skolan del 1 eller hur fan schemalägger de?

Av La Famiglia - 27 april 2007 20:26

I dag har jag varit på utvecklingssamtal i yngsta dotterns klass (hon går i sjuan). Intressant på många sätt. I förväg hade man fått önska vilka lärare man ville träffa. Jag hade önskat att få träffa alla lärarna. Skolan meddeleade dock att man inte kunde räkna med att få träffa alla lärare man ville träffa. Därför blev jag väl inte så vansinnigt upprörd när jag bara fick träffa två av lärarna. Dottern berättade att de flesta andra i klassen också bara fick träffa två, eller möjligen tre lärare. Men vilka lärare får jag träffa då? I förväg hade skolan skickat ut omdömen från samtliga lärare som vi fick ta del av. Omdömet var enligt en tregradig skala med omdömena bra, tillfredsställande och behöver förbättras. Varje ämne var uppdelat i ett antal parametrar med ett omdöme. Dottern hade mestadels omdömet bra, några tillfredsställande och två tre stycken behöver förbättras. Och de lärare vi fick träffa var de som givit yngsta dottern omdömet bra på samtliga parametrar i deras respektive ämne.  Så samtalen blev inte speciellt givande, då lärarna inte hade så mycket att säga. Jag ska höra av mig till den som lagt schemat och fråga vilken del av arslet han tänkt med när han gjorde schemat för dagen. Fan jag vill ju träffa de lärare som anser att dottern behöver förbättra sig, annars kan jag ju inte hjälpa till. PUCKON!!!

 
 
Hannah

Hannah

27 april 2007 20:48

Du hade väl inte förväntat dig att de skulle ha tänkt till? ;)

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

27 april 2007 21:28

Öhhhhhhhh... jo, faktiskt hade jag förväntat mig att de skulle ha tänkt till. Men det var uppenbarligen en dum tanke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards