Alla inlägg den 26 april 2007

Av La Famiglia - 26 april 2007 22:15

Även idag har jag ansvarat för både hämtning och lämning av hund. Men har jag hunnit umgås med hund. Icke!!. Men jag råkar veta att i går kväll gicks det en längre promenad med lösgång inkluderad. Och visst är jag mycket ovillig att släppa lös hunden för jag är rädd att hon ska springa i väg okontrollerat och inte komma tillbaka, men det är bara att erkänna, Ia (och förmodligen alla andra hundar som oftast går i koppel) blir vansinnigt glad över att få springa lös. Så egentligen är det något man önskar man kunde (och vågade) göra oftare.

Av La Famiglia - 26 april 2007 18:42

Äldsta dottern: Jag håller på att göra om vår kanin till en  Walldorf-kanin.

Yngsta Dottern: Vad menar du?

Äldsta dottern: Jag har givit henne en kotte att leka med.


Säger äldsta dottern som går på en Waldorf-skola....


PS Om någon av er som läser detta inlägg har kommit till denna sida för att ni sökt på Google på Waldorf-kanin, kan ni väl skriva en kommentar och förklara varför i helvete ni söker på just Waldorf-kanin, och vad ni förväntade er att hitta.

Av La Famiglia - 26 april 2007 00:13

Ikväll när jag gick hundpromenaden var det inte mer än 12 grader varmt. Men på något sätt är jag konstig har jag fått höra (inte minst av frun). Även om det inte är speciellt varmt på kvällen, tycker jag ändå man kan känna den värme som varit på dan, om det varit en varm dag. Termometern visar inte så många grader, men jag kan klä mig som om det fortfarande vore 20 grader, och utan att frysa. De flesta jag känner tycker jag är konstig som kan gå omkring i kortbyxor och kortärmat trots att det bara är en 10-12 grader. Men som sagt, förutsättningen är att det varit varmt på dagen, så att liksom lukten av värmen ligger kvar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards