Alla inlägg den 13 juni 2007

Av La Famiglia - 13 juni 2007 20:58

Fan vad det klickar hemma hos oss nu. Det är frun som vågat sig på konststycket att medelst klicker träna Ia att stå still inför uställningen på lördag. Sedan springs det  med utställningshalsband också. Men det är lite taskigt väder, så man kan inte dra ut hunden i trädgården och fotografera henne. Beklagar Salma, du får vänta ett tag till. Om det slutar regna ska jag följa med på kvällspromenaden. Annars säger jag att jag måste jobba, och så fort frun gått ut kryper jag ner i sängen med en god bok och  en kopp te. Ellerockså provsmakar jag hallongrottorna.

Av La Famiglia - 13 juni 2007 20:57

Hallongrottor bakade!

Av La Famiglia - 13 juni 2007 20:45

Hurra, en ny lista att fylla i, denna gång på uppmaning från hundbiten.


Tre jobb jag haft i mitt liv

1. Butiksbiträde i en foto- och musikaffär

2. Truckförare på Volvo

3. Produktionstestare av hörselhjälpmedel


Tre platser där jag bott

1. Betongförorten Handen

2. "Malmvägen" i Sollentuna

3. Hemma


Tre serier jag gillar att se på tv

1. Pistvakt

2. Bröderna Cartwright

3. Lödder


Tre platser där jag semestrat

1. Skåne

2. Bohuslän

3. Lidköping


Tre av mina favoriträtter

1. Grillad entrecoté med pommes på Cassi i Stockholm

2.Fläsklägg och rotmos

3. En halv special på Heden


Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu

1. I Simrishamn

2. I Bohuslän

3. Hemma

Av La Famiglia - 13 juni 2007 15:25

Idag åt jag en utsökt lunch. Restaurangen är verkligen duktig på att laga mat. Men stava kan dom inte. Vad är "cremig sås"? Det heter krämig om man menar att den är redd (OBS, inte felstavat. En sås kan vara redd men inte rädd.) med grädde eller som kanske i detta fall med crème fraiche. Att skriva cremig är nästan lika fel som att skriva cocos eller cacao. Det heter kokos och kakao (tror jag). Men cremig är i alla fall helfel.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards