Alla inlägg den 17 mars 2007

Av La Famiglia - 17 mars 2007 20:35

Denna dagen ett (hund)liv. Idag måste det varit en höjdardag för Ia (vill jag i alla fall gärna tro). Efter morgonfikat gick vi en promenad. Under den promenade passerade vi vårt nya favoritställe att lägga spår på. Frun la två spår och Ia och jag satt och mådde gott i solskenet. Det var lite kallt trots att solen sken. Sedan gick vi hem, och i skogsdungen precis utanför vårt hus hade jag på utvägen gömt en hög med godis, och nu fick Ia leta upp det. Det var inte speciellt svårt. (Nästa gång ska vi börja längre bort från godisgömman.) Hemma åt vi frukost och sedan begav sig jag och barn iväg på äventyr i den kungliga huvudstaden. Ia och frun gick de tidigare lagda spåren. Denna gång kom frun i alla fall ihåg var spåren började, men inte riktigt hur spåren gick. Men det gjorde inget, hon hade ju hund med sig. Ia var lite stirrig i första spåret, men det andra och lite längre gick klockrent. Hemkommen fick hon ligga på balkongen och lapa sol medan frun tvättade fönster (vad vi gjortde törs jag inte berätta för frun med tanke på hur mycket hon slitit med städandet idag, men jag kan säga att gott var det i alla fall. (Det vi gjorde alltså.).) När vi kommit hem var det dags för en lite eftermiddagspromenad med hund och vi gick på upptäcktsfärd i en ny liten skogsbacke som liggen inklämd i mellan en massa villor. Sedan var Ia trött! Vi har påbörjat operation pälssaanering igen. Det har blivit lite tovor och pälsen har växt en del sedan vi klippte den inför den utställning som inte blev av. Och om några veckor är det dags för lilla Stockholm. Och i kväll har vi fintat henne, vi ser inte på TV klockan 8, så då vet hon inte hur hon ska störa oss. Ha!!!

Av La Famiglia - 17 mars 2007 00:10

...var vi bjudna hem till bekanta på frukost. Idag när solen lyste blev jag påmind om denna frukost. Det var ett mycket angenämt minne. Dom hade precis flyttat till ett nytt hus och i det huset finns en rum med fönster åt tre håll, det liknar en glasveranda, och där satt vi med vårsolen lysande oss i ögonen och åt nybakat bröd, nygräddade våfflor och annat gott till frukost. Jag hoppas innerligt dom har vett att bjuda oss på frukost igen i år.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards