Alla inlägg den 9 mars 2007

Av La Famiglia - 9 mars 2007 22:12

Återigen en sån där underbar dag. Sover till strax före 8, går upp och äter frukost, sätter mig vid datorn och jobbar lite, gör mig klar för morgonpromenaden, och så går vi ut. Inget kanonväder, men man känner ändå våren i luften. En underbar promenad, och så hem igen, dricka lite espresso, och så jobba lite mer. Lämna Ia ensam hemma och åka till jobbet och komma lagom till lunch. Ia var ensam hemma en dryg timme, och när frun kom hem stod hon och skällde sanslöst berättas det. Och hon verkade ha skällt länge också sa frun, för hon var så uppjagad. Men min teori är en annan. Jag har nämligen suttit i soffan och bredvid mig haft en sovande hund. När någon plötsligt slängde tidningar i returcontainern som står utanför vår tomt, for Ia upp som en raket, gjorde trappan innan man ens han fjärta och så stod hon och skällde som vansinnig på den jäveln som vara och pillade på hennes container. Jag tror att det var samma fenomen när frun kom hem. När Ia hörde bilen köra in på garageuppfarten for hon i taket och började tokskälla. Det berättas vidare att när frun var och klippte sig och yngsta dottern kom hem, skällde Ia inte alls. Så min bedömning är att det går rätt bra att lämna Ia ensam någon timme, och det ska utökas nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards