Alla inlägg den 26 januari 2007

Av La Famiglia - 26 januari 2007 23:58

Från dagis berättas inget nytt. PÅ hemmafronten en del nytt. Bl a en ny sele, ty den gamla har blivit för liten. Men den jävla råttan har börjat käka grus igen. Och hon har börjat stjäla smörgåsar och brödskivor från bänken i köket. Hon når för fanken upp till vad som helst nu. I morse snodde hon kaninens broccoli (som låg på köksbänken i väntan på att bli utburen till kaninburen (som står ute i trädgården) Och hon tycker inte ens om broccoli. Tror jag. Och så stal hon en rå potatis när jag lagade middag idag. Och hade jag inte hindrat henne hade hon stulit min semla också. Nu vågar jag dock påstå att Ia kan rulla en boll. I alla fall hemma. Och i alla fall en sorts boll. Och i alla fall en liten bit. Tidigare har vi lärt henne "leta nalle", vilket betyder att hon ska leta reda på sin nalle och sedan stå där, så får hon godis. Så har vi också lärt henne "hämta lejon". Då ska hon leta upp sitt lejon och bära det till den som ger kommandot. I dag var jag helt crazy och sa hämta nalle. Och se på fan om hon inte går och hämtar nallen. Man blir ju imponerad.

Av La Famiglia - 26 januari 2007 16:16

Av La Famiglia - 26 januari 2007 08:48

Ibland när man surfar runt bland bloggar hittar man en och annan som verkar intressant. Ofta är det personer som just börjat blogga. Självklart sparar jag en länk till den sidan. Men tämligen ofta slutar personen att blogga efter någon vecka eller någon månad eller så. Jag har 36 sparade länkar till intressanta bloggar och av dessa är 11 till bloggar där skribenten tröttnat. Synd kan man tycka, men det är också bra, för man hinner inte läsa hur mycket som helst. Jag hinner egentligen inte med fler än runt 8 stycken.

Av La Famiglia - 26 januari 2007 08:46

Bussturen på väg till jobbet går förbi ett stor öppet fält som är som gjort för hundar att rastas på och att springa lösa på. I morse såg jag en flat coated retriever som kom ångandes i högsta fart. Och det såg ut som om det var hans största lycka att springa just där just då. Och att se andra glada gör en själv glad, så nu måste det bli en underbar dag på jobbet. (Kanske)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards