Alla inlägg den 23 januari 2007

Av La Famiglia - 23 januari 2007 23:37

Idag är det en sån där jag-vet-ingenting-dag. Visserligen både lämnade och hämtade jag på dagis, men nu på kvällen har jag inte varit hemma. Men från dagis berättas att man tar Ia på en 45-minuterspromenad varje förmiddag, och varannan eftermiddag en 20-minuterspromenad. Ni som har lite hunderfarenhet, låter det lagom långa promenader, för långa eller för korta, för en lagotto på nästan 7 månader?Hemmavid berättas det att det tränats gå-fint (som var en läxa från kursen igår), lite lösspringning och inkallning på tomten och lite annat smått och gott. Nu ligger hunden i alla fall i sin säng och sover. När jag kom hem för en stund sedan och gick upp på övervåningen där nattsov-komposten är, vaknade Ia till, och tittade upp på mig. När hon såg att det var jag började svansen gå som en liten propeller, men hon orkade inte resa sig upp. Hon rullade runt och lade sig på rygg i stället och ville bli kliad på magen. Och jag säger bara som en annan lagottoägare. FAN VAD JAG ÄLSKAR DEN HUNDEN

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards