Alla inlägg den 17 maj 2007

Av La Famiglia - 17 maj 2007 22:00

Idag har vi åkt bil riktigt långt med Ia för första gången. Drygt fem timmar, och då hamnade vi i Göteborgstrakten. Bilåkandet var inga problem, det gick som en dans. Däremot har jag för första gången sett Ia lite reserverad mot människor. Nya människor på nya platser blev lite för mycket för Ia. I synnerhet om den nya människan är min kusins 3-årige son. Han kan få vem som helst reserverad. Så Ia har hållit sig väldigt lugn under hela eftermiddagen och kvällen. Utom när vi varit på promenad. Då är hon hur stirrig som helst. Men efter sista rundan, när klockan var bortemot 10, konstaterade vi att Ia nog inte hade kissat sedan klockan 1 mitt på dan. Det var länge sedan. Så frun försökte valla henne ett tag till, men det hände inget. Och nu när vi ska lägga oss har jag också försökt få henne att kissa på en liten promenad utan att lyckas. Men hon försöker inte ens, så hon är väl inte nödig. Eller har inte ro. Risken är väl att någon måste gå upp i natt och kissa henne. Och det är inte lika händigt som hemma. Här finns visserligen en trädgård, men ingen hage att släppa ut henne i. Kan bli spännande. Hoppas bara det inte är något annat. Men det finns dygnet-runt-öppet djursjukhus i den här stan också, det har vi kollat.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards