Alla inlägg den 16 maj 2007

Av La Famiglia - 16 maj 2007 23:21

Jag blir så trött på datorer. Att man ska vara tvungen att sätta i kontakten till sladden mellan dator och skärm så himla noga. När jag ryckte lite i kontakten visade det sig nämligen att den inte var helt isatt och fastskruvad. När jag gjorde det blev det bild på skärmen, och nu fungerar datorn. Men med Windows Vista. Det vet jag inte vad det är för något. (Vad är det för fel på Windows 3.11?) Mycket nytt att lära sig blir det. (För er som vill veta vad för dator jag fått, läs beskrivningen i ett tidigare inlägg)

Av La Famiglia - 16 maj 2007 21:50

Sista dagen på dagis denna vecka. Även idag har Ia varit lite konstig, men inga problem att umgås med andra hundar. Så hon verkade inte ha blivit skrämd i söndags av springern. Och när vi gick ut på middagspromenaden när jag kommit från jobbet, mötte vi springern igen, och Ia verkade väldigt glad att se honom. Men något busande blev det INTE!! I övrigt inget att säga, mer än att i morgon beger vi oss till Göteborg. Och Ia ska med. Kan bli spännade att åka bil i sex timmar med henne. Det har vi inte gjort förut.

Av La Famiglia - 16 maj 2007 21:42

Igår kväll fick jag hem min nya så kallade förmånsdator (förr hette det ju hem-pc, men nu är ju skattereglerna lite ändrarde). Och i dag har jag packat upp den och kopplat ihop alla grejor. Är det någon mer än jag som är så naiv och tror att det ska fungera? Det skulle det naturligtvis inte. Jag får ingen bild på skärmen, trots att datorn stått på runt en timme. (Enligt den bifogade instruktionen kunde det ta mellan 10 och 60 minuter att starta datorn första gången, och man fick INTE stänga av datorn under tiden. Men har det inte hänt någon om ytterligare en timme stänger jag av den i alla fall.


Det är intressant att notera vilken framtid datortillverkarna vill skapa. Denna dator är försedd med en stor (24") skärm, surround-ljudsystem, TV-kort för både digital och analog mottagning, fjärrkontroll både till TV-delen och till ljudsystemet. MAO datorn är tänkt att stå i vardagsrummet eller något annat allrum, definitivt inte i ett så kallat arbetsrum eller kontor. Datorn ska vara hemmets medelpunkt och den mojäng som allt kretsar kring. FAN jag vill inte ha en dator i vardagsrummet. Det är inte datorn som är det viktigaste i mitt liv. Men nu blev det i alla fall så att datorn hamnade i vardagsrummet. Får väl se om jag kan stå ut med det.


För övrigt, bloggen kan man hantera med en gammal 386:a och ett 56K-modem. Att ladda bilder tar lite tid, men i övrigt fungerar det utmärkt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards