Direktlänk till inlägg 26 februari 2007

Idag vovvar jag

Av La Famiglia - 26 februari 2007 09:50

Det heter ju att man vabbar när man är hemma från jobbet för att ta hand om sjuka barn (För er som inte är bekanta med termen vabbar kan jag förklara att det är verbformen av förkortningen VAB som alltså betyder Vård Av Barn), och följdaktligen måste det heta att man vovvar när man är hemma med sjuk hund. Men vad det betyder har jag inte lyckats klura ut ännu. Förslag?Ias sjukdom är inte helt klarlagd, men det kan vara kennelhosta. Det låter ungefär så på henne. Och på andra som vi rådfrågat. Men dessutom har hon börjat nysa också, så det kanske bara är en vanlig förkylning. Hur som helst vill dom inte ha henne på dagis idag, och det var inte heller något som veterinären rekomenderade, men konstigt nog föreslog inte veterinären något besök. Så det blir väl till att vara hemma några dagar för Ia. Hoppas bara hon är frisk till utställningen på lördag.

 
 
Hannah

Hannah

26 februari 2007 15:23

Att vovva låter inte helt fel, tänk om man kunde göra det och få ersättning

http://www.takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

26 februari 2007 15:36

Ersättning för att vovva får man inte, och maxtaxa på dagis har dom inte, och veterinärbesök är inte gratis när hunden är under 18 år, och hundbidrag får man inte. Så idag heter det att jag jobbar hemifrån. Tur att jag inte är busschaufför.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards