Direktlänk till inlägg 31 augusti 2006

Hunddagboken 31 augusti

Av La Famiglia - 31 augusti 2006 22:52

Så har vår, fortfarande namnlöse hund (jag får skylla på att det under hela veckan varit väldigt svårt att samla familjen för att diskutera detta. Alltid har det varit någon (oftast jag) som inte varit hemma) fyllt 9 veckor. Inte så mycket kan tyckas, men jämför med ett spädbarn på 9 veckor. Dock kan både ett spädbarn och en hundvalp vara totalt övertrötta och ha svårt att somna. Dagens landvinning är en mycket stor del av trappan. Trots att jag inte byggt om den ännu tog hon sig nästan ända upp idag. (Någon hade dålig koll på vad som hände. Och det är väl lika bra att jag tar på mig skulden på en gång. Försöker jag skylla på någon annan får jag väl höra att det måste vara mitt fel. Jag var ju inte ens hemma och höll koll. Jag var ju på jobbet.) Sovits har det också gjorts mycket idag. I knät på hemmavarande. 90 minuter. På stenhårt köksgolv. Det har också jagats boll över vardagsrumsgolvet, vilket är förevigat med video-kamera.Hundlitteraturen gör gällande att tiden mellan 8 och 12 veckor är oerhört viktig. Att träffa andra hundar och valpar är oerhört viktigt. Men det är ingen lätt sak. Av någon konstig anledning har vi nästan inga bekanta med hund. Men flera av våra närmsta släktingar och vänner har katt. KATT!! KATT???? Kan någon förstå? (Ja, troligen. I alla fall många av våra släktingar och vänner. Och säkert flera av er läsare också.) Men det är inte katter vi behöver. Vi behöver hundar. Ok, grannen har bostonterriers. Men dom vill inte ens jag träffa, så varför skulle jag tvinga min hund att träffa dom? En annan granne har pudel. Perfekt tänkte jag, till grannen berättade att det var vansinnigt asociala hundar. Shit. Var hittar man andra små gulliga valpar att umgås med? Och var hittar man säkra och lungna vuxna hundar, och framför allt, hur vet man att dom är så lungna och säkra som man vill? Kontaktannons i lokaltidningen? "Sökes: Små gulliga lekkamrater för tillfälliga relationer. Finnes: 41-årig husse med hund"?

 
 
Ingen bild

ulmus

1 september 2006 10:36

Oj, vad jag skulle vilja läsa svaren på den annonsen...;D

 
Ingen bild

La familia

1 september 2006 10:43

Jag lovar att dela med mig och jag får några svar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards