Alla inlägg den 14 augusti 2006

Av La Famiglia - 14 augusti 2006 23:41

Nu är det två arbetsveckor och en helg kvar innan vi ska hämta hem valpen. Som jag skrivit någon annan gång, väntan är en stor del av nöjet, men i just detta fall tycker jag inte det. Aldrig har två veckor känts så långa som de kommande två. Idag har vi varit och kompletteringsköpt kompostgaller. Nu har vi kompostgaller så vi kan bygga en kompost på 4,5 gånger 5 meter, alternativt skapa en lek- och sovhage åt vår valp samt stänga till vissa rum och skärma av soff- och fåtöljhörnan av vardagsrummet med kompostgaller. Vi skulle också ha köpt en grind att ha för trappan, men de var tyvärr slut på IKEA. Riktigt hur vi ska göra med alla elsladdar som ligger och bjuder in till spännande tugglekar för en liten valp, vet vi ännu inte. Förslag någon?

Av La Famiglia - 14 augusti 2006 23:39

Dags att runda av omröstningen om hundnamnen. Klart är att majoriteten av dem som röstat tycker att mina förslag inte är bra nog. Sedan har jag i vissa kommentarer fått lite tips. Ett flera gånger återkommande tips har varit att välja något italienskt. Och med anledning av det skulle jag vilja göra följande förtydligande. Hunden har av uppfödaren fått ett namn, ett italienskt. Om vi skulle hitta på ett helt eget namn, italiensk-klingande eller inte, tycker jag det känns som vi inte visar respekt för uppfödarens namnval. Därför skulle jag helst ha ett smeknamn till uppfödarens namn, som klingar italienskt, för det är ju en italiensk hund. Men eftersom mina, likväl som övriga familjens kunskaper i det italienska språket är näst intill obefintliga har vi inte riktigt lyckats klämma ur oss några Italien-klingande smeknamn, utan våra förslag, Lissie, Iris, Alice, etc, har en typisk svensk prägel, men kan ändå betraktas som smeknamn. (Niklasson och Tanten kanske får räknas bort, även om de tillhör mina favoriter.) Jag återkommer när vi bestämt oss (om vi nu kan enas).

Av La Famiglia - 14 augusti 2006 11:31

...men fan, hinner inte skriva. Jobbet kräver att jag gör rätt för min snuskigt höga lön. Ska se om jag kan få ner några reflektioner i kväll

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards