Alla inlägg den 7 augusti 2006

Av La Famiglia - 7 augusti 2006 13:10

Jag har sett att på flera bloggar finns det en länk till tjuvlyssnat.se. Visst kan det vara roligt att läsa sånt, men det är ännu roligare att höra det i verkligheten. Idag när jag åt lunch hörde jag berättas från grannbordet om någon som bodde i en lägenhet i ett hus med en takterass. Denne person tänkte bege sig upp på takterassen med sin grill för en mysig grillkväll. Personen tar hissen. Hissen blir stående mellan två våningar. Det är väl ingen större fara med det, problemet är bara att grillen var tänd. Inge bra. Men vad ska man göra för att förhindra sån´t? Sätta upp en förbudsskylt i hissen. "Förbud mot tända grillar"?

Av La Famiglia - 7 augusti 2006 07:52

I morse åkte jag Vespa till jobbet. Det var riktigt behagligt; inte för varmt och inte för kallt. Det var ett tag sedan jag gjorde det, för i stort sett hela förra veckan åkte jag bil. Jag har nu också fått en ny tid för uppkörning, den 6 september. Jag funderar på att klara den uppkörningen. Annars lär det bli svårt att få köra nya Vespan i år. På eget körkort i alla fall. Det är minst sagt retsamt att det står en alldeles splitter ny Vespa i garaget som jag inte får köra. Men så kan det gå.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards