Alla inlägg den 28 augusti 2006

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 22:11

En liten hundvalp är av förklarliga skäl rädd för en massa konstiga saker. Dammsugare, bilar ilskna mopeter och liknande saker. Så äver en Soda-stream (läskmaskin). Men N.B varken för espressobryggarens pysande och frustande eller espressokvarnens brummande. Miljöträningen för sådana ljud sitter väl i generna på en italiensk ras. Tror jag. Förmodligen är den inte rädd för ljudet av en Vespa heller, men eftersom jag inte vill få mina illusioner grusade törs jag inte pröva. Men jag tror det.

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 22:07

Så har det åter blivit dags att koncentera sig på uppkörning för MC-körkort. Nästa vecka gäller det. I morgon återupptar jag körlektionerna. Ska göra några letkioner på slalombana och några på höghastighetsbana, och sedan är det väl bara att hoppas att det går bra. Nu tycker jag nämligen att den nya röda Vespan stått oanvänd alldeles för länge i garaget. Hade det varit någon annan än jag hade förmodligen denne någon annan kört en och annan tur med den, men inte jag. Jag är inte sådan. Än

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 17:34

Fråga: Hur finmaskigt staket kan en lagottovalp på 8 veckor komma igenom?Svar: Ner till 10 cm är inga problemLärdom 1: Hundvalpar är både smartare och mindre än man trorLärdom 2: Ha alltid stenkoll på hunden

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 13:52

Den gamla omröstningen om olika länders matkultur gav precis det svar jag ville ha, nämligen att det italienska köket är överlägset alla andra kök. Någon gång ska jag förklara varför jag tycker det. Men inte nu, för nu måste jag jobba lite. Och sen ska jag hem och gosa med ....vad- hunden-nu-kommer-att-heta.

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 13:51

De tidigare omröstningarna om namn på vår kund har givit vid handen att de namn som funnits i omröstningen inte varit bra nog. Nu har vi fortsatt att tänka och kommit fram till två tänkbara förslag, och jag låter härmed folket göra sin röst hörd. Men som i alla folkomröstningar lovar arrangörerna att följa resultatet äver om det bara är rådgivande. Och som alla politiker gör, kommer även vi att i slutänden ändå göra som vi själva vill.

Av La Famiglia - 28 augusti 2006 08:31

Så ska jag byta omröstning till något mycket viktigare och mer angeläget (bara jag kommer på något)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards