Direktlänk till inlägg 22 november 2007

"Vill du lukta på glöggen min son?"

Av La Famiglia - 22 november 2007 22:19

....eller något liknande säger Karl-Bertil Jonssons pappa till sin son i en berömd film. I en annan scen i filmen, när Karl-Bertil och hans pappa ska åka runt på juldagen och be om ursäkt, kommer de till en direktör som håller på att inviga biljardbordet han gav till sin gamla mamma i julklapp. Lite grann i den andan har jag ju lånat min fars slipsten och slipat knivarna, som beskrivits i annat inlägg. När min far fyllde 70 härförleden lovade jag att köpa honom en kamera. En bättre än den dom redan har. Och en bättre än den jag har. Nu har jag köpt den kameran, och jag har också likt direktören i Karl-Bertil Jonssons Julafton, invigt den åt min far. Och det är helt uppenbart att den tar bättre bilder än våran vanliga kamera. Så håll till godo nedan med en bild på hundskrället.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

22 november 2007 22:34

"ska du lukta på glöggen pojk?"

"min lille gosse" (som hans ömma moder säger)

Vi är jultokiga här, tittar på Carl-Bertil varje år, samt ett antal varianter av Charles Dickens 'En julsaga'.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

22 november 2007 22:36

Och så stavar jag Karl-Bertil med C...fy mig.

 
Ingen bild

La famiglia

22 november 2007 22:38

Carl-Bertil? Det ser nästan lite överklassaktigt ut. Kanske inte riktigt passar in på en som har Robin Hood som idol.

 
Ingen bild

Lilla mamma

23 november 2007 00:41

Fin bild på en mysig vovve. Ska hon ha så där mycket lurv framför ögonen ? Din far kommer att glädja sig åt kameran.

 
Ingen bild

La famiglia

23 november 2007 06:59

Hon behöver klippas. Men leta upp små begagnade tuggummin på marken när det är mörkt ute, det klarar hon trots långt hår.

 
salma

salma

23 november 2007 07:39

Så fin du är Ia och duktig husse som tagit bilden. Men prova andras presenter hmmm.... Matte fick sin julklapp av sin pappa igår. En kamera, En lite bättre än den hon lånat i Växjö, hon är skitglad och hotar med att här ska det fotograferas hund.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

23 november 2007 08:29

Mera bilder på Salma, det ser vi fram emot. Men jag vill bara förtydliga. Att prova ingår som en naturlig del i ett leveransåtagande. Jag har visserligen formellt inte fått uppdraget, men om jag inte gör det innan leverans kommer jag att få uppdraget efter leverans, nämligen plocka ihop alla delar, batterier, minneskort, linsskydd, kamerarem, etc. Och efter ett såndant slutmontage måste man ju leveranstesta grejorna.

 
Ingen bild

Lilla mamma

23 november 2007 10:51

Den blivande ingenjören pillade på allting så fort han började gå; "kuva" (skruva) var ett ord han lärde sig före 2.
Men visst har du rätt om hopmonteringen.

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

23 november 2007 16:43

Det är en jättefn bild. Det är väl så att det är skillnad på kamera och kamera. Jag önskar mig också en bättre kamera än den jag redan har. :-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Dragariel

23 november 2007 19:37

Åh, det var en glansig päls!

 
Ingen bild

La famiglia

23 november 2007 23:02

Den kanske ser glansig ut, men det är den inte, jag lovar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards