Alla inlägg den 6 november 2007

Av La Famiglia - 6 november 2007 23:24

Med anledning av denna dag vill jag tacka Gurra för  Liseberg, Slottsskogen, Albert och Herbert, Bräutigams (ja, det är nedlagt jag vet, men det har funnits och skylten finns kvar) Mauritz Kaffe, Josty Kit (finns inte heller kvar, men där lärde jag mig mycket om elektronik) Tottas Bluesband och  delar av min släkt.


Ingen som förstår. Allt ovan kommer från Göteborg, och idag firar vi Gustav Adolfsdagen, och eftersom han grundade Göteborg hade inget av ovanstående funnits om han helt enkelt bestämt sig för att göra något annat än grunda en ny stad just den dagen han gjorde det. Därför är det med vördnad inför hans insatser som vi idag slafsar i oss en Gustav Adolfsbakelse.

Av La Famiglia - 6 november 2007 23:08

För många år sedan såg jag en underbar musikvideo på TV. Men som vanligt när det gäller mig var det kanske inte riktigt vad man normalt förknippar med musikvideo. För det första är det Jerry Williams, bara det är ju knepigt. För det andra är videon från 60-talet, skulle jag tro. Och framför allt, för det tredje, den är gjord med en oerhörd självdistans. Jerry Williams har varit en förebild för mig,  inte musikaliskt (och inte politiskt) utan just på grund av det faktum att han alltid har haft en oerhörd självdistans. Han kan både skratta åt sig själv och ta sig själv på allvar, i en perfekt blandning.  Så låt La famiglia bli er nattsuddsvantegrundberg och spana in den här underbara videon med Jerka och skratta och njut.

Av La Famiglia - 6 november 2007 22:57

Trots att frun fortfarande är borta har jag tagit mig friheten att inte vara hemma ikväll. Jag lämnade hund på dagis i morse och hämtade i eftermiddags. Lämnade hund hemma och drog iväg och åter för en stund sedan. På dagis berättades att Ia är osedvanligt aktiv just nu. Det är full fart på henne, hon söker kontakt och hon snurrar runt benen på personalen, säkert i hopp om att få godis. Personalen är inte så bevandrad i rallylydnad, men jag kan tänka mig att det är sådana trix hon har provat. Hon på dagis jag pratade med trodde dock inte att detta på något sätt var någon slags skendräktighet, det brukar inte riktigt se ut så. Utan helt enkelt bara en mysig hund som vill jobba. Vi kom också att prata om våra kurser och vår kursledare. Jag har ju tidigare skrivit att vi tycker hon är väldigt bra, fast egentligen har vi ju inget att jämföra med, utan det är bara något väldigt subjektivt. Men när jag berättade vem vi har som kursledare fick jag höra att hon hade mycket gott rykte. Hon på dagis som jag pratade med funderade på vår tränares valpkurs för sin lilla valp. Och det känns ju skönt att vår enkla uppfattning har viss förankring hos dom som vet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards