Alla inlägg den 25 november 2007

Av La Famiglia - 25 november 2007 08:23

Det blev en morgonpromenad i morse också. Men jag var inte med. Jag var hemma och grejade i stället. Som tidigare berättats pågår ju hos La famiglia projektet hägna-in-tomten. Det som återstår är att sätta upp staket längs en gång. I övrigt är det färdigt. Dessvärre är det ingen lätt sak att få till detta staket, så det har liksom dragit ut på tiden. Och det är lika bra att inse, det kommer inte att bli gjort i år. Men för att tomten ändå ska vara helt inhägnad ägnade jag söndagsmorgonen åt att sätta upp ett "stängsel", så nu är tomten inhägnad. Inte så bra kanske, man kan nog se det så här: En dum hund förstår att det där stängslet betyder att man inte ska ta sig förbi det, och hon låter bli. En normalbegåvad hund ser stängslet som en utmaning, och en rymningsbenägen stor hund förstår inte ens vad jag pratar om. Vi får väl se på söndag (hoppas jag) till vilken kategori Tosca hör.


Efter morgonpromenaden var det frukostdags, och sedan dags för novemberfest i äldsta dotterns skola. Den kan i mångt och mycket liknas vid en julmarknad, men det är det inte.  Men hade den varit i december hade det varit en julmarkand. Sedan hem för att promenera hund och laga middag. Därefter tillbaka till skolan för att städa. Sedan hem för att kamma och pyssla hund. Hon tyckte inte om att bli pysslad i öronen kan jag säga. Men det struntade vi i. Så nu är öronen pysslade och klorna klippta, liksom pälsen delvis kammad. Sedan pysslade vi matte och husse (bastubad) och så var den dagen slut.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards