Alla inlägg den 8 november 2007

Av La Famiglia - 8 november 2007 22:33

Trots att frun är tillbaka i fosterlandet (eller vaddå fosterlandet förresten? Det var ju där hon var, eftersom hon är finsk medborgare) fick jag lämna Ia på dagis eftersom jag behövde bilen i kväll. Sålunda har fru och hund promenerat från dagis och hem, en promenad på runt en timme. Och Ia hade visst varit busig på dagis idag också. Och enligt frun verkade hon osedvanligt glad hela vägen hem. Och det är väl bra med en glad hund.


I går morse tänkte jag gömma Ias mat på lite olika ställen så att hon skulle få leta efter den. Det kan vara svårt att få henne att sitta i hallen och vänta medan man gömmer maten. Hon kommer gärna på en gång och vill leta. Därför passade jag på medan hon fortfarande låg och sov i dotterns säng på övervåningen.  Men bara för att testa lite, släppte jag en liten matbit i hennes matskål, varvid ett mycket karaktäristiskt ljud uppstod. Mycket svagt, men uppenbarligen tillräckligt starkt för att väcka en sovande hund på en annan våning långt bort. Hon kom som ett skott. I morse gjorde jag likadant, men nu var jag nästan helt ljudlös, men hon kom ner på en gång i alla fall. Vi ska sluta rycka hår i hennes öron så man kan gömma maten i fred i fortsättningen.

Av La Famiglia - 8 november 2007 13:41

Om du ska byta bil har jag en stark rekommendation; köp för fanken aldrig en BMW. Den bilen verkar ju vara behäftad med massor av problem. 

  • Nästan varje gång jag är ute och kör ser jag ett antal BMW byta fil, men nästan alla BMW verkar ha fel på sin blinkers, för den används aldrig vid filbyten.
  • Så sent som i morse utanför hunddagis såg jag en BMW som verkar ha problem med motorn. Och det är inte första gången jag ser en BMW som med samma problem. Såvitt jag kan förstå är motorn mycket svårstartad. I alla fall gissar jag det eftersom dom inte stänger av motorn trots att det pågår omfattande i- och urlastning.
  • BMW verkar ha väldigt dåliga bromsar. Ofta när jag kör i 30 på en 30-väg eller 50 på en 50-väg har jag en BMW på ett dasspapperstjockleks avstånd bakom mig. Dom verkar helt enkelt inte kunna få stopp på bilen i tid så de kan hålla anständigt avstånd.
  • Det verkar det vara något för mig obegripligt fel på BMW överlag, som gör att de inte går, eller i alla fall är jävligt obehagliga att köra i lagliga hastigheter.

....eller?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards