Alla inlägg den 7 november 2007

Av La Famiglia - 7 november 2007 23:33

Sista dagen  jag hade totalansvar för hund. När jag hämtade henne på dagis meddelades det att hon även idag varit busig. Efter middagen sov hund och jag middag. Jag ligger i soffan med hunden ovanför mitt huvud. Gissa hur jag reagerar när Ia plötsligt får korn på en jävla inkräktare vid "hennes" kontainer, flyger upp i stående position i soffan och börjar vrålskälla rakt i mitt öra. Ledtråd: Det var inget angenämt sätt att bli väckt på. Därefte övade vi rallylydnad och framför allt position framför. Oftast går det jättebra, men ibland tappar hon fokus, får frispel och far upp i sin soffa och leker mullvad.


När frun kom hem framåt kvällen (från Finland) blev Ia i alla fall glad. Tur det, för vad ska man annars ha hund till. När dom lite senare skulle gå på en promenad kände Ia för att busa mer, så hon snodde sin reflexväst och drog iväg med den. Hon verkade inte alls tycka att hon passade speciellt bra i den. Men de gör hon!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards