Alla inlägg den 6 juni 2008

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förlängning, vi som av ett eller annat skäl inte nyttjar alkoholhaltiga drycker, utan helst dricker mineralvatten till maten, ska vi dricka kranvatten i stället? Men kom igen för helvete och se helheten!!! Utan att vara speciellt påläst vågar jag ändå påstå att ytterst få viner som finns till buds i Sverige är lokalt producerade. Mig veterligen är närmsta vinproducerande land Tyskland. Sedan är väl Frankrike, Italien, Australien, Sydafrika och Amerika stora vinproducenter också. Vad kommer det sig att det är mycket skadligare för miljön att transportera mineralvatten från Italien än vin från Sydafrika till Sverige? Bara så att ni vet, ni skenheliga miljöalkoholaktivister, jag tänker med gott samvete fortsätta att beställa in en flaska Perrier när jag äter på fransk restaurang och en STOR, JÄVLIGT STOR flaska Pellegrino när jag käkar italiensk. Så det så!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards